Bağcılar Belediye Başkanı Abdullah Özdemir, İstanbul trafiğine kilitlenmenin nedenlerini açıkladı.
Türkiye genel seçim heyecanı yaşarken, yerel yönetimlerdeki aksamalar vatandaşların hayatını zorluyor.
Özellikle 2019 yılında İBB’nin AK Parti’den CHP’ye geçmesiyle birlikte vatandaşlar hizmet hasreti çekti.
Bu süreçte AK Parti döneminde başlatılan birçok projenin üzerine beton dökülürken vatandaşların yaşam standartları düşmeye başladı.
İstanbulluların sorunu: Trafik
Bu sorunların en kıymetlisi ise günlük hayatımızı zorlayan trafik sorunudur.
Bağiler Belediye Başkanı ve İBB Ulaşım ve Trafik Kurulu Başkanı Abdullah Özdemir bu konuda değerli tespitlerde bulundu.
Başkan Özdemir, İBB’nin yapmadığı projeleri anlattı
Cansu Canan Özgen moderatörlüğünde yürütülen ve yürütülecek projeleri anlatan Abdullah Özdemir, İstanbul trafiğinin dünya çapında zirveye ulaştığını belirtti.
AK Parti döneminde dünyadaki mega şehirler arasında 5. sırada olduklarını belirten Özdemir, İstanbul’un artık 1. sırada olduğunu söyledi.
Bu trafik sorununun İBB’den kaynaklandığını belirten Özdemir, yapılmayan metro hatları ve ara yolların trafiği bu kadar sıkışık hale getirdiğini ifade etti.
“İstanbul, dünyada trafikte bekleme süresinin zirvesine ulaştı”
Yapılmayan projelerle ilgili İBB’ye yüklenen Özdemir, şu ifadeleri kullandı:
Ulaşım açısından İstanbul’un trafiği yine yokuşlara çıktı. Dünyada 4. veya 5. olduk. Ancak ne yazık ki bazı yatırımlar eskisi gibi ilerlemediği için geride kalmaya başladık ve dünyada trafikte beklemenin zirvesine ulaştık. Bunun sebebinin metro ve otoyolların büyükşehir belediyesi tarafından gereği gibi yatırım yapılmaması olduğunu söylemek isterim.
Ben yaptım diyerek reklam yapıyor.
Bağcılar Belediye Başkanı Abdullah Özdemir’in açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:
Mesela Bağcılar’da Kirazlı-Halkalı Metrosu var. Büyükşehir belediyesi yüzde 4’ünü AK Parti döneminde başlattı, ihale etti ve tamamladı. Ancak üç yılda ancak yüzde 7’ye kadar ilerleyebildi. Bu nedenle ihale iptal edildi. Şu anda büyük obruklarla Bağcılar ve Küçükçekmece’de yaşıyoruz. Küçükçekmece halkı da bundan muzdarip ve 180 milyon lira büyükşehir belediyesinin kasasına girdi. Burada bu kaynakların kullanılmaması nedeniyle mağdur olan vatandaşlar var. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, AK Parti döneminde 12 metro hattını yeni yönetime devretti. Bunlardan biri de tamamen bitirilen ve sadece test sürüşü yapılacak olan Mahmutbey-Mecidiyeköy Metrosu’ydu. Ekrem Bey geldikten sonra kurdelesini kesip 11’e düştü. Ama kendisinin yaptığını ilan ediyor.
“İBB ben yapamam diye yazdı, onu da bakanlık yaptı”
İkinci Başakşehir- Kayaşehir Metrosu. Bağcılar, Kirazlı, Mahmutbey’den Metrokent’e kadar bir sınır yani o bölge için çok kritik bir sınır. Özellikle Çam ve Sakura Hastanesi’ne ulaşım açısından kritik öneme sahipken, pandemi öncesi yan yolları büyükşehir belediyesi tarafından yapılmadığı için mağduriyet yaşanırken bakanlık olayı hemen çözdü. Sonrasında büyükşehir belediyesi 1, 1.5 yıl bekletti, sonra ben yapamam diye yazı yazdı, onu da bakanlık yaptı. 2,5 yılda yüzde 5’ten devraldığı metro 2,5 yılda yüzde 100’e getirdi.
“Bir taraf yüzde 5’ten yüzde 100’e çıkarıyor, diğer taraf 1’den 5’e çıkarıyor”
Bizim için çok değerli olan bir metro daha var. Mahmutbey’den Esenyurt’a metro. Bu metro hattı AK Parti döneminde ihale edildi. İhalesinin yapılmış olmasının bir sakıncası yok, şehrin kasasına 220 milyon lira girerken yüzde 1’den devralınan metronun şu anki ilerlemesi yüzde 5. Bakın bir taraf yüzde 5’ten yüzde 100’e çıkarıyor, diğer taraf yüzde 1’den yüzde 5’e çıkarıyor. .